ایمن پلیمر شیمی

Accelerating the growth of Nima exchange rate

افزایش ۲۲۰۰ تومانی دلار نیما طی یک ماه؛ شتاب گرفتن رشد نرخ ارز نیما

تاریخ انتشار : 24 مهر 1403
قیمت دلار نیمایی در ۲۳ مهر ۱۴۰۳ به ۴۸ هزار و ۴۷ تومان رسید و از ۲۳ شهریور تا ۲۳ مهر، ۲ هزار و ۱۹۴ تومان افزایش و ۴.۷۸ درصد بازدهی داشت. افزایش قیمت دلار نیمایی چالش‌هایی برای تولیدکنندگان مواد اولیه پلی‌یورتان به همراه داشته و بر هزینه‌های تولید و قیمت نهایی محصولات تأثیر گذاشته است. این وضعیت می‌تواند صنایع وابسته مانند خودروسازی و ساختمان‌سازی را تحت تأثیر قرار دهد.

قیمت دلار نیمایی ۲۳ مهر ۱۴۰۳ با رقم ۴۸ هزار و ۴۷ تومانی عرضه شد. رشد این اسکناس در مرکز مبادله در حالی با پرش‌های روزانه بیش از ۱۰۰ تومانی همراه است که قیمت دلار در بازار آزاد با ارزپاشی سیاست‌گذار در محدوده‌ای مشخص حرکت می‌کند.

قیمت دلار نیمایی از ۲۳ شهریور تا ۲۳ مهر رشد ارزش دو هزار و ۱۹۴ تومانی و بازدهی ۴.۷۸ درصدی داشته است. قیمت دلار نیمایی در فروردین سال جاری روی رقم ۴۰ هزار و ۶۴۷ تومانی عرضه شد. بررسی قیمت این اسکناس در مرکز مبادله از ابتدای امسال تا ۲۳ مهر حاکی از رشد ۱۸.۲۱ درصدی و افزایش قیمت هفت هزار و ۴۰۰ تومانی است.

قیمت اسکناس دلار در مرکز مبادله افزایش کمتری نسبت به دلار نیمایی داشت. این اسکناس از ۲۳ شهریور تا ۲۳ مهر بازدهی ۱.۳۸ درصدی و افزایش قیمت ۶۸۱ تومانی پیدا کرد. دلار سهمیه‌ای در مرکز مبادله از ابتدای سال بازدهی ۱۴.۹۱ درصدی و رشد قیمت ۶ هزار و ۴۹۸ هزار تومانی داشت

شرکت‌های فعال در صنعت پلی‌یورتان، از جمله تولیدکنندگان مواد اولیه، با افزایش قیمت دلار نیمایی با چالش‌های جدی در قیمت گذاری مواجه شده‌اند. با توجه به وابستگی واردات برخی از مواد اولیه پلی یورتانی به ارز نیمایی، نوسانات ارزی و افزایش قیمت دلار نیمایی مستقیماً بر هزینه‌های تولید تأثیر گذاشته و باعث افزایش قیمت نهایی محصولات پلی‌یورتان شده است.

این افزایش هزینه‌ها می‌تواند تأثیر بر صنایع وابسته به پلی‌یورتان، از جمله صنعت خودروسازی، ساختمان‌سازی و تولید لوازم خانگی بگذارد. به ویژه که پلی‌یورتان به عنوان یکی از مواد کلیدی در عایق‌بندی، تولید قطعات فوم و پوشش‌های صنعتی نقش مهمی دارد.

منبع: تجارت‌نیوز

خدمات پس از فروش

شرکت ایمن پلیمر شیمی تولید کننده پلی اورتان مایع باکیفیت و استاندارد جهانی است. برای استعلام و خرید با ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *