ایمن پلیمر شیمی

عایق فوم پلی اورتان

عایق فوم پلی اورتان برای مقابله با گرما

تاریخ انتشار : 17 شهریور 1403
عایق فوم پلی اورتان یک راهکار مؤثر برای مقابله با گرما و بهبود عایق‌بندی ساختمان‌هاست. این فوم با ایجاد موانع محافظتی در درب‌ها، دیوارها و کف، از اتلاف حرارت جلوگیری کرده و هزینه‌های انرژی را کاهش می‌دهد.
فهرست مطالب
با فرارسیدن فصل تابستان و گرم‌تر شدن هوا، خنک نگه داشتن خانه بسیار مهم است. یکی از عوامل اصلی که می‌تواند به شما در مقابله با گرما کمک کند، عایق فوم پلی اورتان است. سیستم‌های عایق پلی اورتان به طور موثری به عایق کردن یک ساختمان با ایجاد موانعی محافظ در درب‌ها، دیوارها و زیر کف کمک می‌کنند. در این مقاله به بررسی اهمیت و مزایای این نوع عایق در کنترل گرما و حفظ دمای مناسب در ساختمان‌ها خواهیم پرداخت.

عایق فوم پلی اورتان چیست؟

عایق فوم پلی اورتان یک ماده شیمیایی است که به صورت یک لایه نازک بر روی سطح مورد نظر اسپری می‌شود و به سرعت حجم می‌گیرد و به صورت فوم سخت در می‌آید. این فوم دارای سلول‌های بسته است که به عنوان یک مانع حرارتی عمل می‌کند و از انتقال گرما به داخل یا خارج از ساختمان جلوگیری می‌کند. یکی از ویژگی‌های برجسته این عایق، ضریب انتقال حرارتی پایین آن است که آن را در مقایسه با سایر مواد عایقی مانند پشم شیشه و فوم‌های پلی‌استایرن بسیار کارآمدتر می‌کند.

چرا مقابله با گرما در ساختمان ها مهم است؟

گرمای بیش از حد در داخل ساختمان‌ها نه تنها باعث کاهش راحتی ساکنان می‌شود، بلکه هزینه‌های انرژی را نیز افزایش می‌دهد. در فصل‌های گرم سال، سیستم‌های تهویه مطبوع برای کاهش دما به کار گرفته می‌شوند که مصرف انرژی بالایی دارند. استفاده از عایق فوم پلی اورتان به عنوان یکی از مؤثرترین روش‌ها برای کاهش نیاز به استفاده از این سیستم‌ها شناخته شده است. با کاهش انتقال حرارت از طریق دیوارها و سقف، عایق پلی اورتان به حفظ دمای مناسب در داخل ساختمان کمک می‌کند و در نتیجه مصرف انرژی کاهش می‌یابد.
فوم عایق پلی اورتان در کاهش مصرف انرژی

مزایای استفاده از عایق فوم پلی اورتان در ساختمان

عایق فوم پلی اورتان یک روش مدرن و بسیار موثر برای عایق حرارتی ساختمان‌ها است. هنگامی که برای عایق‌سازی سازه‌ها از اسپری پلی یورتانی استفاده می‌شود، حتی می‌تواند کوچکترین شکاف‌ها را پوشش دهد. این ماده عایق دائمی و مقاوم در برابر آسیب را برای یک خانه فراهم می‌کند، راحتی زندگی را بهبود می‌بخشد و صورتحساب‌های مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. فوم پلی اورتان، از آنجایی که حداقل رسانندگی گرمایی را دارد، استفاده از آن یکی از موثرترین راه‌ها برای حفظ دما در داخل ساختمان است.

۱. کارایی بالای عایق حرارتی پلی اورتان

یکی از مزیت‌های مواد پلی اورتان به عنوان عایق ساختمان‌ها، بدون شک هزینه‌های پایین‌تر گرم و سرد کردن خانه است. خواص و عملکرد عایق حرارتی این ماده بسیار زیاد است. پلی یورتان با از بین بردن پل‌های حرارتی، موجب جلوگیری از اتلاف حرارتی می‌شود. این امر باعث حفظ گرما در زمستان می‌شود و از ورود گرما به ساختمان در تابستان جلوگیری می‌کند. این مزیت فوم پلی اورتان به کاهش قابل توجهی در هزینه‌های برق و سوخت کمک می‌کند. دمای هر اتاق در یک سطح ثابت و مطلوب حفظ خواهد شد. به حداقل رساندن هدر رفت گرما تاثیر قابل توجهی بر کاهش هزینه‌های گرمایش دارد. با این حال، این تنها مزیت فوم پلی اورتان نیست.

۲. مقاومت فوم پلی اورتان در برابر رطوبت و آب

عایق فوم پلی یورتان دارای خاصیت ضد آب است و از نفوذ رطوبت به داخل ساختمان جلوگیری می‌کند. این ویژگی به ویژه در مناطقی با رطوبت بالا و در مناطقی که بارندگی‌های شدید دارند، اهمیت زیادی دارد. رطوبت بیش از حد می‌تواند باعث تخریب مصالح ساختمانی و کاهش کارایی عایق‌ها شود، اما فوم پلی اورتان با مقاومت بالا در برابر رطوبت، از این خطرات جلوگیری می‌کند.

خدمات پس از فروش

شرکت ایمن پلیمر شیمی تولید کننده پلی اورتان مایع باکیفیت و استاندارد جهانی است. برای استعلام و خرید مواد اولیه پلی اورتان جهت تولید اسپری عایق حرارت پلی اورتان با ما تماس حاصل نمایید.

۳. سبک بودن و کاهش بار سازه‌ای فوم پلی یورتان

فوم پلی اورتان سلول بسته، دارای ضریب انتقال حرارت (λ) پایینی است، که آن را به یکی از بهترین مواد عایق حرارتی تبدیل می‌کند. این ماده چسبندگی بالایی به انواع سطوح دارد، در برابر آسیب مقاوم و بسیار سبک است و موجب سنگین شدن ساختار ساختمان نمی‌شود. علاوه بر این، این عایق پاششی برای مبتلایان به آلرژی و حیوانات کاملا بی‌خطر است. گرد و غباری را ایجاد نمی‌کند و حاوی مواد حساسیت‌زا یا گازهای مضر نیست. این ماده خاصیت عایق‌کنندگی خود را برای سال‌های زیادی حفظ می‌کند.

۴. نصب سریع و آسان فوم پلی اورتان

یکی دیگر از مزیت‌های فوم عایق پلی اورتان استفاده سریع و آسان آن البته توسط یک تیم متخصص است. فوم پلی یورتان با استفاده از روش اسپری می‌تواند به سرعت اعمال شود، حجم آن چندین برابر افزایش می‌یابد و به سرعت پخت می‌شود. بنابراین، عایق کاری با فوم اسپری عایق حرارت پلی یورتان بسیار کمتر از سایر مواد عایق طول می‌کشد. همچنین استفاده آسان آن در سقف و دیوارها است و کاملا با سطوح مورب و دشوار سازگار است. با انبساط فوم، این عایق به کوچکترین شکاف‌ها نفوذ و از تشکیل پل‌های حرارتی جلوگیری می‌کند. برای سقف‌های شیب دار و فضاهایی با دسترسی دشوار، فوم عایق پلی اورتان انتخابی ایده آل به شمار می‌آید.

با این وجود، یکی از معایب ظاهری این شیوه عایقکاری ممکن است قیمت آن باشد که در مقایسه با سایر مواد عایق، ممکن است گران‌تر به نظر برسد، اما تمام هزینه‌ها در چند سال آینده جبران خواهد شد و دوام عایق فوم پلی یورتان به طور چشمگیری بالا است. هنگامی که تمام مزایای عایق فوم پلی اورتان را با سایر مواد عایق مقایسه کنید، این هزینه یک نوع سرمایه‌گذاری در طولانی مدت به حساب می‌آید.

اسپری عایق حرارت پلی اورتان

مقایسه عایق فوم پلی اورتان با دیگر عایق‌ها

در مقایسه با سایر مواد عایقی مانند پشم شیشه، پلی‌استایرن و فوم‌های دیگر، فوم عایق پلی اورتان عملکرد بهتری در جلوگیری از اتلاف انرژی و مقاومت در برابر رطوبت دارد. همچنین این فوم برخلاف بسیاری از عایق‌های دیگر به مرور زمان تحلیل نمی‌رود و نیاز به تعمیر و تعویض کمتری دارد. هزینه اولیه نصب فوم پلی اورتان ممکن است کمی بالاتر از دیگر عایق‌ها باشد، اما با توجه به کارایی و طول عمر بالای آن، این هزینه در طول زمان جبران می‌شود.

تأثیر عایق پلی اورتان بر کاهش مصرف انرژی

طبق تحقیقات انجام شده، استفاده از عایق فوم پلی اورتان می‌تواند تا ۴۰ درصد مصرف انرژی برای سرمایش و گرمایش را کاهش دهد. این به معنای کاهش قابل توجه هزینه‌های ماهانه برای ساکنان و صاحبان ساختمان‌هاست. علاوه بر این، کاهش مصرف انرژی به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای نیز کمک می‌کند که از لحاظ زیست‌محیطی بسیار حائز اهمیت است.

عایق فوم پلی اورتان برای مقابله با گرما

چرا باید از عایق فوم پلی اورتان استفاده کنیم؟

بدون شک یکی از موثرترین روش‌های عایق‌بندی ساختمان‌ها استفاده از عایق فوم پلی اورتان است. این مواد علاوه بر آنکه می‌توانند در جلوگیری از اتلاف انرژی مفید باشند، بلکه به طور کلی بهره وری انرژی و صرفه جویی در هزینه‌ها را به دنبال دارند. همچنین، می‌توانند به جلوگیری از ورود گرد و غبار و سایر آلاینده‌های آزاردهنده و ناسالم به خانه شما نیز کمک کنند.

عایق کاری ساختمان با پلی اورتان مایع ایمن پلیمر شیمی

اسپری عایق حرارت مبتنی بر پلی اورتان با کیفیت و مقاوم، یکی از بهترین گزینه‌ها برای عایق کاری ساختمان‌ها در برابر سرما و گرما است. شرکت ایمن پلیمر شیمی به عنوان تنها شرکت ایرانی تولیدکننده مواد اولیه فوم پلی یورتان، با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته، بهترین کیفیت را به مشتریان خود ارائه می‌دهد که علاوه بر دوام بالا، قیمت مناسبی نیز دارد. با خرید پلی اورتان مایع از ایمن پلیمر شیمی، محصولی با کیفیت برتر و عملکرد عالی را تولید کنید. همین امروز با ما تماس بگیرید و با سفارش مواد اولیه فوم پلی اورتان کسب و کار خود را رونق دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *